Κλειδώνουν οι νέες επεκτάσεις του Μετρό προς Πετρούπολη, Γλυφάδα, Καλλιθέα και ΠΥΡΚΑΛ (Δάφνη) από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Αττικό Μετρό. Με απόφαση του το ΥΠΟΜΕ καλεί την δικαιούχο να υποβάλει προς χρηματοδότηση μελέτες για τις τέσσερις μεγάλες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας.
Όπως σημειώνεται στην απόφαση, αντικείμενο των έργων θα είναι διαγωνισμοί τις μελέτες που αφορούν τις παρακάτω γραμμές:
-Προκαταρκτικές μελέτες για τον νέο κλάδο της γραμμής 1 Θησείο-Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ/ Καλλιθέα).
-Προμελέτη για την επέκταση της γραμμής 4 στο τμήμα Ευαγγελισμός-ΠΥΡΚΑΛ-Δάφνη.
-Προκαταρκτικές μελέτης και προμελέτη για την επέκταση της γραμμής 2 Ελληνικό-Γλυφάδα.
-Προμελέτη για την δυτική επέκταση της γραμμής Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη.
Συνολικά υπολογίζεται πως απαιτούνται 10.623.120 για την ολοκλήρωση αυτών των μελετών. Για κάθε επέκταση θα πραγματοποιούνται και ξεχωριστοί διαγωνισμοί για την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών.
Οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν μόλις ενταχθεί η παραπάνω δράση στο ΕΣΠΑ 2021-2027 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών Μεταφορών. Με τις μελέτες αυτές θα ανοίξει ο δρόμος για την μελλοντική δημοπράτηση και υλοποίηση αυτών των έργων σε επόμενα ΕΣΠΑ (2027-2033).
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως για την μεγάλη επέκταση της γραμμής 4 Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός, έχουν ήδη ολοκληρωθεί τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές μελέτες. Η συνέχεια των μελετών σε αυτή την επέκταση θα γίνει με κονδύλια που θα εξασφαλιστούν μελλοντικά από το ΕΣΠΑ.
Να θυμίσουμε πως σε πορεία δημοπράτησης αναμένεται να εισέλθει στο τέλος του έτους η επέκταση της γραμμής 2 Ανθούπολη-Άγιος Νικόλαος. Παράλληλα υπάρχει ακόμα μια επέκταση, αυτή της γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον μέχρι τα Άνω Λιόσια και το Μενίδι. Αυτή επίσης απαιτεί κονδύλια για να ωριμάσει μελετητικά και κάποια στιγμή στο μέλλον να οδεύσει προς υλοποίηση.
Ποιες είναι οι νέες επεκτάσεις
Συνολικά με τις 4 αυτές επεκτάσεις το δίκτυο του Μετρό θα μεγαλώσει κατά περίπου 22 χιλιόμετρα και θα προστεθούν επιπλέον 17 νέοι σταθμοί. Πιο αναλυτικά:
Νέος κλάδος Γραμμής 1 Θησείο-ΚΠΣΙΝ (Καλλιθέα)
Η νέα γραμμή θα έχει μήκος 5 χιλιόμετρα και θα είναι πλήρως υπογειοποιημένη. Θα ξεκινά από το σταθμό ΘΗΣΕΙΟ και στη συνέχεια οι σταθμοί που προβλέπεται να κατασκευαστούν είναι: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ. Θα εξυπηρετεί καθημερινά 65.000 επιβάτες.
Κλάδος Γραμμής 4 Ευαγγελισμός-Δάφνη
Πρόκειται για μια νέα γραμμή η οποία μπορεί να είναι τελικά η αρχή της 5ης γραμμής Μετρό της Αθήνας. Η νέα γραμμή θα ξεκινά από τον σταθμό Ευαγγελισμό όπου θα τον μοιράζεται με τη γραμμή 4. Θα έχει μήκος περίπου 4 χιλιόμετρα και τους σταθμούς ΠΑΓΚΡΑΤΙ, ΒΥΡΩΝΑΣ, ΠΥΡΚΑΛ και πιθανόν και σύνδεση με το σταθμό ΔΑΦΝΗ. Το κόστος υπολογίζεται σε 350 εκατ. ευρώ.
Επέκταση Γραμμής 2 Ελληνικό-Γλυφάδα
Πρόκειται για μια σημαντική επέκταση που θα καλύψει πλήρως τα νότια προάστια και τους εμπορικούς πόλους σε Ελληνικό και Γλυφάδα. Οι σταθμοί που θα κατασκευαστούν θα είναι οι ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ, Λ.ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ, ΓΛΥΦΑΔΑ και θα έχει μήκος 4,4χλμ.
Επέκταση Γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη
Πρόκειται για επέκταση μήκους 8χλμ με 6 νέους σταθμούς: ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΠΕΡΙΣΣΟΣ, ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ, ΙΛΙΟΝ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ. Το κόστος της γραμμής υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ.
Μαζί με την υπό κατασκευή πρώτη φάση της γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου-Γουδή και την σχεδιαζόμενη δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής 2 προς το Ίλιον, το Μετρό της Αθήνας θα ξεπεράσει τους 100 σταθμούς.
Πηγή: news247.gr